Полимер о_О

  Вход на форум   логин       пароль   Забыли пароль? Регистрация
On-line:  

Раздел: 
(((_NucleaR * ForuM_))) / Duke Nukem / Полимер о_О

Страницы: 1  новая тема

Автор Сообщение

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 03-03-2010 18:00
установил се на комп полимер и очень обрадовался так как он рулит! Насколько я знаю полимер многое может например делать воду прозрачной но можно пожалуйста все его возможности и как они делаются? Вода делается прозрачной с помощью Sector effector 40))))

Бог форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3004
Добавлено: 05-03-2010 00:15
Говорили же мы тебе с Эдиком, что полимер отличная штуковина!

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 05-03-2010 09:13
+10000

Я уже захапал его себе :D но есть проблема... ОН ДОХРЕНА ВЕСИТ! 400mb это не шуточки!

Звезда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 1676
Добавлено: 05-03-2010 20:45
я тож скачал, видимо не тот, фигня короче какаято попалась. Но а так полимер рулит конешно

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 14-03-2010 02:08
У меня вопрос насчёт полимера. Как сделать освещение? Нет это не то что делается путём черкания всяких замудрённых отрезков на карте. В полимере же можно сделать реалистичное освещение другими способами но как?

Бог форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3004
Добавлено: 15-03-2010 23:19
Меня это тоже интересует.

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 15-03-2010 23:28
узнал что освещение ставится с помощью SE 40 но там всё так задроченно что лучше спросить у вас. (извиняюсь за такое высказывание)

Бог форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3004
Добавлено: 16-03-2010 13:50
Где, там?

P.S. Да высказывайся на здоровье, тут все свои, и тоже любят высказываться.

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 16-03-2010 14:46
надыбал с офф форума инфу но там всё по инглишу (может кто нбудь перевести самое главное? Позяяя)


Here is a video I made showing some dynamic lighting using Polymer, the new renderer for EDuke32 being programmed by Plagman. For the video, I made Ruins.map very dark and gave the player some flares that act as dynamic lights. I also placed some colored fireflies in a few places. I did this using an unreleased test build of EDuke32, and my Duke Plus mod with mostly the original 8-bit art. As you can see, the lighting works quite well, even without the HRP!

http://www.youtube.com/watch?v=LZJE9paygY0

Don't ask me why I didn't see the shotgun lying on the ground.

EDIT: And keep in mind this is just a very early attempt using an unfinished version of the renderer with a few simple CON code hacks to add lights. I didn't even use the spot lights that cast shadows.


EDIT2: Some people have asked me how to place dynamic lights in maps. I will explain how it currently works in test builds of EDuke32 using polymer (note: this has almost nothing to do with the lights in the movie above)

There are currently two types of lights: point lights and spot lights. A point light emits light uniformly in all directions, and does not cast shadows. A spot light emits light in a certain direction and does cast shadows. Both can be placed in maps via SECTOREFFECTOR (SE) sprites.

PLACING POLYMER LIGHTS IN MAPSTER

SE 49 = point light
A SECTOREFFECTOR with lotag 49 is a point light.
HITAG = light distance
The HITAG of the SE is the maximum distance, in build units, that the light will travel. Note that it is impossible to enter a number higher than 65535.
XVEL/YVEL/ZVEL = RGB values
To edit these, press F8 on the SE in 2D mode, then select them and type in numbers. Numbers should be in the range 0-255
TRANSPARENCY = priority
a solid sprite is a high priority light, press T once (33% transparency) for lower priority, again (66%) for lowest priority

SE 50 = spot light
light distance, color and priority are as above
ANGLE = LIGHT ANGLE (duh)
SHADE = width
shade values are between -127 and 127, each gives a different width....experiment
EXTRA = horiz (up/down angle)
set EXTRA by pressing 'M on the sprite. 100 is straight ahead, higher positive values angle up, and values lower than 100 (including negative values) angle the light down.

Currently, there is no way to make blinking lights or other lighting effects (the flickering lights in the movie were accomplished with CON code that constantly changes the HITAG of SEs). I plan to add more lighting effects in Duke Plus, if this isn't done in the source code.

Звезда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 1676
Добавлено: 03-05-2010 00:58
омг

Легенда форума
Группа: Администраторы
Сообщений: 3035
Добавлено: 20-05-2010 19:30
полимер...такой полимер

Страницы: 1  новая тема
Раздел: 
(((_NucleaR * ForuM_))) / Duke Nukem / Полимер о_О

Отвечать на темы в данном разделе могут только зарегистрированные пользователи

KXK.RU